6.18.2011

දෙවියන්ගේ නාමයෙන් කියුබාවට ඇගිලි නොගසණු!

පහුගිය දවසක, වැලිවිට හන්දියට අත් පත්‍රිකාවක් ආව. මේ ලියුම එවල තිබුණේ ෆයිසාල් සහෝදරයින්. ලිපිය පහත ඵල කරන්නට වැලිවිට හන්දියේ උත්තර කර්තෘ මණ්ඩලය තීරණය කළා.

ගෞරවනීය ස්වාමීන් වහන්ස - පූජකතුමණි. අම්මේ - තාත්තේ. ආදරණීය සහෝදරයා සහෝදරිය.

කියුබාව නම් රට මුල්කාලයේදී, ගස් කොළන් කිසිවක් නොවැඩුණු ගල් පර දෙකකට මැදි වූ ආරක්ෂා සහිත මුඩු බිමකි. එම බැම්ම, සතුරන්ගෙන් කියුබාව බේරා ගැනීම පිණිස ස්වභාවධර්මයා විසින් ඇති කරන ලද බැම්මක් බව බැලූ බැල්මට පෙනේ.

වසර දහයක් හෝ පහළවක් යන කාලයේ කියුබාව කුඩා දිය පාරකින් පමණක් සමන්විත එකක් බව ඉතිහාසඥයෝ පවසයි. වසර දහයක් - පහළවක් අතර කාලයේදී කිසියම් හේතුවකින් දිය අගල අසල කිසියම් පිපිරීමක් සිදු වෙයි. මෙම අවස්ථාවේදී ගල් පර අසලින් ලෝ දිය ගැලීමක් සිදු වෙයි. මෙම දෙදරීම නිසා දිය අගල අසල සාමාන්‍ය විලක් බවට පත් වෙයි. මෙය කියුබාවේ පිබිදීම යැයි කියනු ලැබේ. එතෙක්, මුඩු බිමක්ව පැවති කියුබාව සියුම් ගස් කොළන් මැවී ක්‍රම ක්‍රමයෙන් සාරවත් බිමක් බවට පත් වෙයි. මෙසේ වැවෙන ගස් කොළන් ස්වභාවය කියුබාවට පමණක් ආවේණික බැව් කියවේ. මෙය එහි අලංකාරය හා අගය වැඩි කරන්නක් බදුය.

ලෝ දිය ගලන විට ඉවුර අසල ඇති ගස් කොළන් දුක් බර ස්වභාවයක් ගනියි. මෙහි ලෝ දිය ගලන බවට ලකුණු පහළ වූ විට එහි වැසියන් තාවකාලික බැම්මක් මගින් අවට ප්‍රදේශය ආරක්ෂා කර ගනියි. කියුබාව ඉතා කළබල කාරීය. මෙය කියුබාවේ පිබිදීමෙන් පසු සිදු වූවක් බව තතු දන්නෝ පවසයි.

ෆයිසාල් වැසියෝ සටන් කරනුයේ කියුබාව අත්පත් කර ගැනීමටය. සටන් ඉතා උග්‍ර තත්ත්වයට පත් වන විට, කියුබාවට ඉහළින් ඇති උස් කදු මුදුන් වලටද දැඩි තැලීම් සීරීම් සිදු වී දැඩි හානි සිදු වෙයි. නමුත්, මෙය කියුබාවේ වැසියන්ට දැඩි ප්‍රීතියක් ගෙන දෙන්නක් බව කියුබානුවන් පවසයි. ෆයිසාල් වැසියන්ගේ දැඩි අවධානයට ලක් වන්නේ කියුබාවේ සාරවත් ප්‍රදේශ අත්පත් කර ගැනීමයි. ෆයිසාල් වැසියන් මෙම අරමුණ ඉටු කර ගැනීමට නොහැකි වූ අවස්ථාවන් වලදී, කියුබාවට යාබද පහළ දකුණට වන්නට ඇති අගල් හා නිම්න වලට පහර දෙයි.

ඍජුව පහර දීමට නොහැකි විට, ෆයිසාල් වැසියෝ කියුබාව සිතින් මවාගෙන ඉබා ගැතයේ අත් බෝම්බ ප්‍රහාර එල්ල කරමින් සංසිදවා ගනියි. බල සම්පන්න අවි අමෝරාගෙන සටන් වදින ෆයිසාල් වැසියන්, එම සටන දිනාගෙන හෝ පරාජය වී, එම අවි පහත හෙළාගෙන ආපසු යයි. 

කියුබාව, ප්‍රමාණයෙන් කුඩා උවත් රාජ බලය ඇති තේජාන්විත රජවරු සිටුවරු පවා කියුබාව ඉදිරියේ දණ නමති. සටන් උග්‍ර අවස්ථාවන් වලදී කියුබාව දුරට පෙනෙන්නේ රතු මිශ්‍ර සුදු පැහැයෙනි. සෑම සටනක්ම අවසන් වන්නේ ෆයිසාල් වැසියන් විසින් කියුබාවට දැවැන්ත ජල කදක් මුදා හැරීමෙන් පසුවයි. එය කියුබානුවන් විසින් හදුන්වන්නේ සාමයේ ජල කද ලෙසයි. අවසානයේ ඇද හැලෙන මෝසම් වර්ෂාවකින් පසු කියුබාව නැහැවී පාරිශුද්ධත්යට පත් වෙයි. කියුබාව ඉතා කුඩා උවත්, ඉන් දැවැන්ත රජවරු සිටුවරු පවා බිහිව ඇති බව ඉතිහාසඥයන් පවසයි.

කියුබාව අපේය. - අපි කියුබාවේය.
දෙවියන්ගේ නාමයට කියුබාවට ඇගිලි නොගැසණු.

මීට ෆයිසාල් සහෝදරයින්...

අවසානයේ ලියමි. ෆයිසාල් සහෝදරයින්ට සංවේදී වීම ‘ෆයිසාල් හිතෛශීන්‘ හා ‘කියුබානු ප්‍රේමීන්‘ වන අප සියලු දෙනාගේ වගකීමයි.

6.16.2011

පාරෙ ගිය වාර ගානට - උසාවි ගිය එකෙක්

හෙඩිමේ ඇති එකා කොළඹට නුදුරු අවිස්සාවේල්ලේ එකෙකි. කාර් ‘පදින‘ ඔහු පසුගිය දිනක උදේ පාන්දර හදිසියේ දුරකථන ඇමතුමක්, ‘අඩේ කහ ඉර කපපුවම දඩේ කීයද බං‘ කියල අහපි. ‘යකෝ! දඩ පොත තුරුල් කරගෙන නිදියනව කියල හිතුවද? හොයල කියන්නං‘ කියල උත්තරේකුත් දීල ‘මොකද උණේ‘ කියල ඇහුවම මේ හාදය කියාපි, ‘උඩ පාරෙ කහ ඉරක් කැපුව බං‘ කියල.

Later

ඔන්න ඔහොම මේ හාදය උසාවි දාල. සුදු පාට කලිසමකුයි කළු කමිසෙකුයි ඇදගෙන හාදයා ගියා උසාවි. අල්ලපු පෙරකදෝරුව හාදයව රවට්ටල රුපියල් දෙදාහක් අරං.

නඩුව කතා කරා. හාදය නැගපි විත්ති කූඩුවට.

‘වැරදිකරු ද නිවැරදිකරු ද‘ මුඩ්ලියර් බෙරිහන් දීපි.

‘වැරදිකරු ස්වාමීනී‘ හාදයගෙ පෙරකදෝරුව කියාපි. හාදය හෙණම ගේමක් දීල උත්තර ටික පවා කටපාඩං කරං ගියෙ. හාදයගෙන් කිසිම දෙයක් අහපු නැති එකට හැදය හොටු පෙරමින් දුකින් හිටියෙ.

මුඩ්ලියර් ආයෙ පාරක් බෙරිහන් දෙන්න පටන් ගත්ත. ‘පෙර වැරදි තියනව ද‘

පෙරකදෝරු තෙමේ කිට්ටු කරපි හාදයට. ‘එහෙම ඒව තියනව ද‘ කොදුරල ඇහුව.

‘උසාවි ආව දෙපාරක් - කූඩුවෙ ලැග්ග දෙපාරක් - දඩ ගෙව්ව දෙපාරක් - පගාව දීල මාරු වෙච්ච වාර අනන්තයි‘ හාදය ඔළුව කස කසා පෙරකදෝරු තැනට කෙදිරුව.

පෙරකදෝරු තැන බෙරිහන් දීපි - ‘පෙර වැරදි අනන්තයයි - තව හයයි ස්වාමීනී‘

6.15.2011

දණ ගහල වදින්නං අයියෙ, අපේ ගෙට් එකටත් එන්නකො


මේ හොරණ මගුල දවසෙ වෙච්ච තවත් සිද්ධියක්. කොච්චර දාගෙන හිටියත්, චේන් එක වීල් එකේ දුවන නිසා, ටක් ගාල දාගත්ත මීටරේට.

එදා සිංදු කියන්න ඇවිත් හිටපු සංගීත කණ්ඩායම ‘ෆ්ලෑෂ් බෑක්‘. අර රෝෂාන් ප්‍රනාන්දු සිංදු කියන්නෙ. අන්න ඒක. අපි යනකොටත් වැඩේ නැගලම යනව. අපි ගිහිං එහෙ මෙහෙ වෙලා, ස්ටේජ් එක ඉස්සරහට ආපු ගමන් එදිරිතුමා මෙහෙම කතාවක් කීව. “අපි කොහොම හරි ගෙට් එකට මුංව ගෙන්නන්න ඕනෙ“. මෙතන හිටිය තවත් පොරක්. ඉතිං අපි කියන්නෙ මොනවද කියල එහෙම එකිනෙකාට ලොකුවට තේරුණේ නැතත්, මාරම ප්ලෑන් එකක් ගැහුව ෆ්ලෑෂ් බෑක් වැලිවිට කැම්පස් එකේ ගෙට් එකට ගෙන්නන්න.

පාර්ටිය ඉවර උනා. අපිත් දැන් එහෙ මෙහෙ විසි වෙවී, යන එනමං නැතුව වාත වෙවී හිටියෙ ආපහු බෝඩිං වලට එන්න තදියමේ. අපි වෑන් එකට නැගල - අපිත් එක්ක ගිය උන් ටික ගණන් කරන්න පටන් ගත්ත.

“දෙන්නෙක් අඩුයි“ සිහියෙන් හිටපු එකෙක් කියපි.

“කවුද දෙන්න“ කවුදෝ අහනව මම අහගෙන.

“එදිරිතුමයි අනිකයි“ ගැනපු හාදය කීව.

එදිරිතුමයි අනිකයි හොයන්න දෙන්නත් එක්කල ජෝඩු දාල මමයි තවඑකෙකුයි ගියා. ගියා නෙවෙයි ඇත්තටම යැවුණ. අපි යනකොට එදිරිතුමා ඉන්නව ග්‍රෑප් එකට සෙට් කරල තිබ්බ හට් එකේ. එදිරිතුමා පේන්න හිටියත්, අනික පේන්න නෑ. අපි දෙන්නත් එක්ක කිට්ටු කරපි හට් එකට.

හත්තිලව්වයි. මෙන්න ආශ්චර්යක්.! අනික රොෂාන්ගෙ කකුල් දෙක අල්ලගෙන දණ ගහගෙන වැදගෙන වැලපෙනව. එදිරිතුමා අටට නැවිල ‘ආයාචනා ලීලාවෙන්‘. අනික වැදගෙන වැලපෙනව. රෝෂාන් ඇඹරෙනව. 

තවත් ටිකක් කිට්ටු කළා. අනික කියන ඒව ටික ටික ඇහෙනව.

“අනේ අයියෙ වැදල කියන්නෙ අයියෙ, කොහොම හරි අපේ ගෙට් එකට එන්න අයියෙ. ඉල්ලන ඕනෙ දෙයක් දෙන්නම් අයියෙ. මටත් ආසයි අයියෙ-අයියත් එක්ක සිංදුවක් කියන්ඩ. මමත් හොද සිංදු කාරයෙක් තමයි. අනික අපි ඔක්කොම එක සේස්තරේනෙ අයියෙ“ අනික කියාපි.

මේ කතාව බොරුවක්නම් - බෙන්තර ගග උතුරන්න වහිනව හත් දවසක් ඔන්න.


6.14.2011

වේරලියද්දට සෘතිය අල්ලා දුන් ‘ගායකයාණෝ‘

සැලකිය යුතුයි - මෙම ඡායාරූපය සහ පහත කතාව සමග කිසිදු සම්බන්ධයක් නැත. පිටුව ලස්සන කිරීම පිණිස පමණක් මෙය යොදාගෙන ඇත. 


අපි කට්ටියම මේ සතියේ අගහරුවාද ගියා හෝරණට නුදුරු බුලත්සිංහල මගුලකට. අන්න මගුල්! අපි කට්ටිය එහෙට යනකොට රෑ අටත් පහු වෙලා. කට්ටියම ලග නැමුව. වැඩ කරන්න පටන් ගත්තෙ ඔන් ද ස්පොට්. කොහොමෙන් කොහොමෙන් හරි, අපි ගියා සිංදු කියන තැනට නටන්න. (දගලන්න තමයි ඇත්තටම අපි ගියෙ). ප්ලෑෂ් බෑග් තමයි ග්‍රෘප් එක. සිංදු කියන්න ඇවිත් හිටිය වේරෙ එහෙමත්. කතාව පටන් ගන්නෙ එතනින් ඔන්න.

වේරෙත් එක පාරක් සිංදු කියල, කොහාටදෝ මුල්ලකට ගිහිං ලැපට් කරගෙන ආයෙත් ස්ටේජ් එක ගාවට ආව. වේරෙ එනකොට එතන කවුරුත් හිටියෙ නෑ. වේරෙ පුටුව තියල ඉද ගත්ත. මෙන්න බොලේ අපි දන්න කියන එකෙක් දුවගෙන ගිහිං වේරෙ ගාවින් පුටුවක් තියල ඉද ගත්ති. බලද්දි අපි ‘ගායකයා‘නෙ.

ගායකයා ඉස්සරලම  වේරෙට ගෑවී නොගෑවී පුටව තියාගෙන ඉද ගත්ත. ඊට පස්සෙ දෙන්නත් එක්ක මූණීන් මූණ බලාගෙන ඇස් වලින් කතා කලා. පස්සෙ දෙන්න හිණා වුණා. මෙහෙම ඉගි කර කර ඉන්නකොට වේරෙ ගායකයාත් එක්ක කතා කරන්න පටන් ගත්ත.

“සීතලයි නේද මලෙ“ වේරෙ ඇහුව.

“ඇ අයිය එහෙම කියන්නෙ, මේ හොරණනෙ“ ගැයකයා කියාපි.

“නෑ මල්ලි - මම ගියන එක මල්ලිට තේරෙන්නෙ නෑ සුදු මල්ලියෙ“ මෙන්න වේරෙ කියාපි.

“තේරෙන්න කියන්නකො සුදු අයියෙ“ අපේ ගායකයා කියාපි.

“මෙතන බෑ මල්ලි තොරෙන්න කියා දෙන්න. මල්ලිට සෘතිය අල්ලන්න කියල දෙන්න - යමුද මගෙ කාර් එක පැත්තෙ“ වේරෙ අහපි.

“නෑ. අයිය. සෘතිය අල්ලන හැටි මම දන්නව. මම ඕනෙනම් අයියට කියල දෙන්නම්.“ ගැයකයා කියාපි.

“මොනව - උඹ මට සෘතිය අල්ලල දෙන්න - යකෝ උඹ ද ගායකයා මම ද ගායකය“ ඔන්න ඒ පාර වේරෙ ට මල පැන්න.

දැන් ඉතිං කොරල හමාරයිනෙ. අපේ ගායකය ටක් ගාල වේරෙ ව සංසිදවන්න හිතාගෙන මෙහෙම කියාපි. “අනේ නෑ දෙයියො - මම ඉතිං කීවෙ මේ සෘතිය අල්ලන්න මමත් ටිකක් දන්නව කියල වතරනෙ“. එහෙම කියපු ගායකයා මෙන්න බලනකොට වේරෙගෙ මූණ අතගානව. ඇග අතගානව. තව ටිකක් වෙලා යනකොට මොනවැන් මොනව වෙයි ද කියල හිතාගන්න බැරි හින් ද එදිරිතුමා ටක් ගාල මැදිහත් වුණා. ගායකයව පැත්තකට ඇදගෙන ආව.

ගායකය යන දිහා බලාගෙන වේරෙ මෙහෙම කවුවලු කියලයි ආරංචිය. “අනේ - අර යකා මොන අපරාධයක් ද මේ කරේ. සෘතිය අල්ලගන්න තව ටිකයි තිබ්බෙ. චාන්ස් එක මිස් උණානෙ.“


ඇහින් දැකපුව හරිද ?

හොරණ මගුල දා රස කතා

“වේරලියද්දට සෘතිය අල්ලා දුන් ගායකයා“
සහ
“මොකද්ද බොලේ මේ තඩි ෆෝන් එක මල්ලියෙ“
ඇතුළු හොරණ මගුල දා රස කතා
බලාපොරොත්තු වන්න

6.12.2011

yako samonola kanda kiyanne piduruthalagalata...


Dawas deka thunakata passe wadak karanna nathi hinda kammalikam yannath ekka mamai[lilly] vodkai godawaduna waliwita handiyata. ethakotai dakke meh boogole manchan karapu mallige kathawa. kathawa kiyawala hina una apata hithuna mewa monawada kiyala. mokada meetawada hodata e mallige wade goda dapu hadayek ape SET eke inna handa. kauda kiyala kiyana eka pudgalayage CHARACTER poddata hoda madi hinda eka methana sadahan nokara inna theeranaya kara.

giya SEMESTER eka iwarawela ape 8 nade [set eke 8 dena] theeranaya kara siripa karuna karanna. wadeta ithin kawadathwage moolikathwaya gaththe thela. hamoma dannawa minihata hoda samaja danumak thiyena lankawa gana katath wada hoda awabodayak thiyena athdakeemwalin paripoorna.... bima dagena samajaya kiyawana hadayek kiyala. [meh waakya CARD eka dagannai kiuwwe. thama thama nana pamana ewata lakunu denna] saralawa kiuwwoth minihage SYSTEM eka saapekshawa anith unta wada hodai. HARDWARE gana danaganna oninam minihage roomate sambanda karaganna. monawa unath kiyanna oni meh siddiya wenakan minihata GENUINE piliganeemak thibba SET eke. thamath piliganeemak thiyenawa eth eka PIRATE COPY ekak.

siripa gamana madadi rayak pahankale ape gedara. mama thela, pub**a, vodka, phil**s, ab**s, jo*n, la*a, api SET ekama  koachchiye awith mahansiya niwaganna wadiwela inna gaman kattiya patan gaththa wal pal dodawanna. e asse thamai adila awe meh gagawal gana kathawa. ah danui mata kalpanawata awe.. labeta naaganna POT ekak gana kathakaranakota mama kiuwwa

"mahawali gaga galanawa game side ekakin ethana MAXXXA machan naanna. anika ekath patan ganne siripadenne" kiyala.

Menna mu mata kiyapi"pissuda oi mahawali kohenda siripaden patan ganne?" kiyala.
mamath kalin siripa karuna karala na. mama igenagena thiyennenam ehemai. kohoma unath mama kiyapu eka sadaraneekaranaya karaganna mata mathak une sathara ganga sinduwa.  "ai bunz ara sinduwakuth thiyenne samonola kanda mudune kiyala eke thiyenne"

happochchiye menna mu FIRE una kiyapanko. putuwenuth issarahata awith athakuth dik karagena mu patan gaththa nowa.

"boogole wikurthi karanna epa miniho. samanola kanda kiyanne siripadeta newei"

mili thapparagaanakata mage hitha rata wate duwanna una. yako mata waradunawathda samanala kanda kiyanne siripade laga thiyena kandakwathda.? mama witharak newei set ekema euwn dan eka eka ewa kalpana karanawa. thela kohomath apata wada danna ekane. wadiya hithanna hambune na mu wade sinduwenma goda damma.
"mahawali kelani kalu walawe yana ganga... samanola kadu mudune sita pana nagga....
yako samonola kanda kiyanne piduruthalagalata"

kathawanam iwarai habai mehemai ithin meh wage punchi punchi dewal allagena minihata dakina dakina thanwala wihilu ehema karanna epa hode otuwo biththara danawada ahapu hadayane. [e kathawa thawa dawasaka kiyannam]

Lilly saha Vodka[#5 n #6]